https://www.nitrianskagaleria.sk/

M-N

Peter Matejka — Štúdia ženskej hlavy

Peter Matejka — Štúdia ženskej hlavy

Maliar Peter Matejka býva zaraďovaný k predstaviteľom slovenskej medzivojnovej výtvarnej moderny známej ako Generácia 1909, konkrétne do jej tzv. „pražskej vetvy“.

Eugen Nevan — Sediaca „V španielskom kostýme“

Eugen Nevan — Sediaca „V španielskom kostýme“

Eugen Nevan býva zaraďovaný k predstaviteľom slovenskej medzivojnovej výtvarnej moderny známej ako Generácia 1909, konkrétne do jej tzv. „pražskej vetvy“...

Gustáv Mallý — Na paši

Gustáv Mallý — Na paši

Gustáv Mallý bol významným slovenským maliarom, výtvarným pedagógom a organizátorom výstavníckej činnosti.

Anetta Mona Chişa a Lucia Tkáčová — Čútora & Rapkáč

Anetta Mona Chişa a Lucia Tkáčová — Čútora & Rapkáč

Anetta Mona Chişa a Lucia Tkáčová začali spolupracovať v roku 2000 ešte počas štúdia na VŠVU. V priebehu dvoch desaťročí sa tento tvorivý tandem stihol úspešne etablovať na domácej i zahraničnej scéne...

Jozef Mihál — Zo série Pink Rabbit

Jozef Mihál — Zo série Pink Rabbit

Dve diela už od nežijúceho Jozefa Mihala sa dostali do zbierkového fondu Nitrianskej galérie ako dar, ktorý má...

Igor Peter Meluzin — Trump Tower

Igor Peter Meluzin — Trump Tower

Igor Peter Meluzin je považovaný za jednu z kľúčových postáv akčného umenia 80. rokov a umenia inštalácie a intermediálneho umenia 90. rokov 20. storočia...

Petra Nováková – Ondreičková: Z cyklu Mali duše ako večne zastlané postele

Petra Nováková – Ondreičková: Z cyklu Mali duše ako večne zastlané postele

Akvizícia diel Petry Novákovej Ondreičkovej vychádza z dlhodobej nákupnej politiky Nitrianskej galérie, ktorá sa snaží do svojho zbierkového fondu doplniť nedostačujúce zastúpenie ženských autoriek....

Igor Minárik

Igor Minárik

...

Marian Meško — Falošná emisia I. a II.

Marian Meško — Falošná emisia I. a II.

...

Mária Medvecká — Kone v daždi

Mária Medvecká — Kone v daždi

Komorný obraz znázorňujúci „Kone po daždi“ – v ľúbivom prostredí oravskej prírody vytvorila Mária Medvecká ako impresiu zážitku z videného...